Преди дни Марин Бакалов на брифинг обяви ,че Сдружение Ботев ще търси генерален спонсор и рекламодатели.За това ние от лайфспорт ще ви покажем какво е било отношението към спонсорството в спорта в средата на 40-те години на миналият век.От дистанцията на времето ще ни е трудно да обясним дали е било пълноценно спонсорството на клубове, федерации или събития.Важното е,че партньорството между клубовете и фирмите са се случвали независимо под каква форма са били облечени.Фирмите и лицата явно дори и в онези трудни времена не се отказват и в бюджетите си формулират сума за Спортните клубове.С настоящият материал се надяваме той да промени ситуацията на абдикирането на някои фирми от лицето на пловдивският спорт към позитивно отношение и да върне някои от компаниите на рекламните пана и екипите на Ботев.
Не знам какъв е бил ефектът от рекламните карета на фирмите поставени в юбилейната книга на Ботев от 1942г ,но самото им присъствие в тях със сигурност е постигнала своите маркетинговите цели.Важното е,че марката е разпознаваема не само ,но и извън Пловдив.Сигурен съм,че привържениците на Ботев в марки като : Бюфет- бирария градина Цар Симеон, Най -реномираните кинотеатри Екелсиор и Балкан са виждали своят емоционален свят в който футболът е там ,където са хората.
Срамно е,че местната пивоварна "Каменица"не развива марката в Пловдив и не доставя удоволствие на хората,а губи от партньорства с БФС и Българския олимпийски комитет (БОК).За това не е лошо от пивоварната да обърнат поглед и да видят,как преди години партньорството с Пивоварна Каменница и Локал бар Каменница събира в едно приятелите на спорта.
Бюфет- бирария градина Цар Симеон
Хотел Роял
Кафе сладкарниици,Дрогерии
Винен склад Мискет
Пивоварна Каменница
Локал бар Каменница
Склад Станимашки мастики
Винарска къща Андонов
Тубена фабрика Братя Чилови
Най реномираните конотеатри Екелсиор и Балкан
Дрехарница Нова България на Д.Толев и Н.Мальнов
Вътрешни и международни транспорт Мандраджиев и Сие